Krups KP2708 NESCAFÉ® Dolce Gusto® Infinissima Touch KP2708 automatische koffiemachine - Reviews

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups KP2708 NESCAFÉ® Dolce Gusto® Infinissima Touch KP2708 automatische koffiemachine op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

s*************@g******** 02-09-2023

Mooi design. Eenvoudige bediening.
Uitstekende koffie en grote keuze in koffiecups. Gemakkelijk in onderhoud.

• Eenvoudige bediening

rweust 04-02-2023

Bij ons wordt dit apparaat veel gebruikt, al een paar maanden. Het apparaat ziet er mooi uit en zet goede koffie, maar valt helaas regelmatig (2x tot 3x per week) in storing bij aanzetten. Bij een snel knipperende rode LED (opwarmen is langzaam knipperen) valt niets meer te bedienen, ook die mooie touch bediening voor de dosering boven op niet en het apparaat blijft in deze storing hangen.

De stekker uit het apparaat, 20 minuten (!) wachten en koffiecup weggooien, volgens de handleiding. Inderdaad dat helpt, maar irriteert mateloos en kost ook onnodig koffie. Verder geeft de handleiding geen informatie over de oorzaak van deze storing.

Het lijkt er dus op dat die mooie touch besturing van dit apparaat helaas niet al te stabiel is. Daardoor is het geen aanrader. Die onverwachte storingen irriteren mateloos en je kunt ook nodeloos (vaak al ingeprikte) koffiecups weggooien.

Pluspunten

• Zet goede koffie
  • Redelijk groot reservoir

Minpunten

• Regelmatige storingen irriteren
  • Kost dan onnodig koffiecups
  • Instabiele microprocessorbesturing, vaak resetten

Sylvers 16-11-2021
Ik schrok van de grote van het apparaat bij het uitpakken! Het voordeel is er kan veel water in en je hoeft dus niet steeds bij te vullen. Het maken van een kopje koffie is eenvoudig; cupje erin, laatje weer dicht, de juiste stand kiezen en aanzetten. Een kind kan de was doen! De koffie is lekker, er zijn veel verschillende smaakjes en de mogelijkheid om ook melkvariaties te kiezen is erg prettig. Je bent niet afhankelijk van het wel of niet hebben van (houdbare) melk, maar gewoon een extra cupje en gaan. Het enige waar ik zelf tegenaan loop is dat ik niet kan onthouden welke stand bij welke koffie soort hoort en dat je dan dus weer opnieuw op het cupje moet kijken (of in de voorraad). De touchpad voor de stand reageert gevoelig en het komt op wat nauwkeurigheid neer dat je de juiste stand selecteert. Het water is snel warm en de koffie is goed heet in het glas. Het apparaat zelf is wat groot, het ruime waterreservoir neemt veel ruimte in, waardoor plaatsing in een hoek wel het meest praktisch is.

Pluspunten

• Snel heet
  • Variatie in koffiesmaken

Minpunten

• Omvang waterreservoir

Kiwitjekimm 02-11-2021

Ik ben heel blij met dit apparaat. Ik vind de smaak van de koffie lekker! Leuk om verschillende smaken te proberen. Wel een tip om de cups in de aanbieding te kopen. Het apparaat pas instellen als je de cup erin hebt gedaan anders heb je hem vaak op een andere stand staan door de touch en krijg je of veel meer koffie of juist veel minder. Zonde van de cup! Fijn groot waterreservoir ook. Het apparaat ziet er mooi uit en is makkelijk schoon te maken!

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Snel opgewarmd

Minpunten

• Cups zijn prijzig

m**************@h********** 01-11-2021
Het apparaat ziet er prachtig en design uit. De kleur taupe is ook erg mooi. Het apparaat is makkelijk te bedienen. Nadeel is wel dat mensen die kleurenblind zijn moeilijk de streepjes kunnen zien en bedienen. Je kan er verschillende soorten koffie mee zetten. Wel valt de cappuccino enorm tegen, slappe hap. De Lungo en de latte macchiato caramel smaken wel goed. We hebben het apparaat meegenomen op vakantie en in de camper staat het apparaat goed en neemt weinig ruimte in. Voor zo in de vakantie een handig apparaat maar niet voor dagelijks gebruik. Let wel op de onderkant van de bekers/glazen zijn vaak nat doordat het apparaat nadruppelt op het rooster. Niet altijd wil de cup er makkelijk uit. Hij blijft dan hangen in het apparaat.

• Veel smaken koffie

Minpunten

• Dure koffie en geen huismerk cups
  • Veel cups nodig
  • Lekt na en gaat zwaar open

s**********@h********** 31-10-2021

Mooi design en makkelijk in gebruik

Ik heb de Dolce Gusto Infinissima Touch ongeveer een maand in gebruik. Het design is erg mooi en de kleur taupe is echt een aanrader. Heel anders dan de standaard kleur zwart en erg mooi om te zien.

Het fijne aan dit apparaat is het led-touch screen gedeelte en de grootte van de watertank. Als je de hendel omhoog haalt om er een koffiecup in te doen, gaat de Dolce Gusto vanzelf aan. Dit vind ik een mooie eigenschap. Ook gaat het apparaat vanzelf uit na 1 minuut ongebruikt te zijn. Dus in principe heb je niet eens de aan- en uitknop nodig. Het werkt helemaal automatisch.

Bij deze Dolce Gusto kun je diverse koffiestanden/formaten selecteren. Er zit zelfs een max stand bij. Net even iets meer dan het standaard model. Wanneer je de juiste stand geselecteerd hebt en het warme of koude water laat stromen zie je op de display hoe lang het nog duurt eer het apparaat klaar is en je drankje gezet is. De streepjes op de display tellen namelijk terug. Dit vind ik ook een mooie future. Wanneer de het aantal geselecteerde streepjes 'op' zijn en je koffie/drankje gezet is, slaat het apparaat vanzelf af.

Doordat je de opvangbak (waar je je beker of glas op zet) op nog twee andere standen kan zetten (drie in totaal) kun je ook diverse groottes qua bekers/glazen gebruiken. Handig. De watertank is erg groot waardoor je niet constant water bij hoeft te vullen. Ook zie je het water, dus ook hoeveel water er nog inzit. Zo kom je niet voor de verrassing te staan dat je opeens zonder water zit.

Het fijne aan Dolce Gusto is dat er zoveel keuze is aan cups. Zowel warme als koude dranken. De koffie smaakt ook erg lekker. En mocht je de berg cups afval tegen staan (want dat is het enige nadeel hieraan)... dan kun je altijd nog herbruikbare cups aanschaffen.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Mooie kleur (taupe)
  • Heel veel diversiteit aan dranken
  • led-touch display

Minpunten

• Veel afval (cups)

deborah 31-10-2021

mooie vormgeving, staat leuk in de keuken.
apparaat is snel warm en geeft lekkere koffie.
wel veel plastic afval en veel schoonmaakwerkzaamheden

n************@g******** 31-10-2021

Dolce gusto, super!

Via de insiders mocht ik dit leuke toestel testen. Als fervent koffieliefhebber is dit een must in je keuken. Wij hebben hier allemaal onze eigen favoriete koffie en dan is de dolce gusto ideaal om te hebben. Het apparaat maakt niet veel lawaai, is mooi van kleur en handig in gebruik.

Pluspunten

• onderhoud
  • geluid

Marjanpl 31-10-2021

Lekker makkelijk variëren met deze machine

Toen ik mijn machine binnen kreeg heb ik hem uiteraard direct uitgepakt en geïnstalleerd op het aanrecht.

Ik moest even wennen aan het uiterlijk maar vind het nu echt een mooie toevoeging in de keuken.

Maar dan waar het allemaal om draait de machine en zijn werking en de smaak van de dranken die uit de machine komen.

Ik had eerst wat moeite met het water reservoir die klikte steeds net niet goed in de machine waardoor er uiteraard geen koffie gemaakt werd.

Dat gaat nu goed. Over de juiste hoeveelheid water instellen kan ik makkelijk zijn dat gaat echt super makkelijk. Een kind kan de was doen.

Ook de smaken en varianten dranken die de machine maken kan zijn super lekker en leuk dat je met zo'n kleine machine zoveel kan variëren.

Wat ik echt een nadeel vind is de hoeveelheid plastic afval die je creëert met dit apparaat. Iets te veel naar mijn zin.

Overal een goede machine en lekkere koffie!

Pluspunten

• Gemakkelijk variëren
  • Lekkere koffie
  • Gemakkelijk te bedienen

Minpunten

• Erg veel plastic afval bij gebruik cups

m**************@g******** 30-10-2021

Prachtig vormgegeven koffie apparaat

Mooi apparaat, simpel en daardoor luxe uitstraling met prachtige taupe kleur. Lijkt wel een beetje kunst in de keuken.
Apparaat is super makkelijk te bedienen. Let wel op dat water reservoir goed geklikt is anders geen koffie en cups verspild!! Ook meteen cups eruit halen anders trekt het vacuüm en dan krijg je het klepje nauwelijks meer open.
Apparaat is redelijk klein dus fijn, alle cups nemen wel veel ruimte in beslag.

• Veel koffie keuzes

Minpunten

• Koffie mag heter
  • Klein water reservoir

p******@h********** 29-10-2021

Het is een fijn apparaat als je snel koffie wilt zetten. Wel gebruik je bij o.a. cappuccino veel cups. De kopjes waren voor mij wat klein. Maar de koffie is wel meteen op drink temperatuur

Pluspunten

• snel klaar
  • drink temperatuur

Minpunten

• kleine kopjes

s*****@k********* 29-10-2021

Mooi design en veel variatie

Mooi design. Er zit een groot waterreservoir in, wat handig is als je meerdere kopjes moet klaarmaken.
Touchscreen is makkelijk te bedienen; goed kijken welke stand je moet instellen. Daarna aangeven of je warm of koud moet hebben en dan kan je even wachten. Als hij is opgewarmd, dan gaat deze meteen zijn werk doen en slaat automatisch af als deze klaar is.
Wat handig is, is dat je het onderstuk kan veranderen in hoogte voor een klein kopje espresso of een grote kop voor een latte macchiato of iets anders.
Het enige wat minder is, is dat je voor de meeste 2 cups nodig hebt en dus veel afval. Ook zijn de cups best prijzig.

• Touchscreen makkelijk te bedienen
  • In hoogte verstelbaar

Minpunten

• Prijs cups
  • Afval

7th Star 29-10-2021

Mooi en makkelijk apparaat

Prachtig vormgegeven apparaat met een eenvoudig reservoir dat makkelijk te vullen is. Warme en koude dranken,snel koffie/thee,veel smaken,makkelijk schoon te maken , staat mooi op het aanrecht … heel tevreden!!

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Handig reservoir
  • Makkelijk schoon te maken
  • Veel soorten koffie,thee,chocolademelk
  • Snel warm

Minpunten

• Veel plastic van de cups
  • Veel geluid

moniquevanessen 29-10-2021
  • Product gekregen

Super lekkere koffie

Het uitpakken gaat vlot en het installeren (voorzover daar sprake van is) nog sneller.
Ik ben niet bekend met dolce gusto dus de handleiding is erg prettig.
Het touchscreen is gaaf en werkt uitstekend. Fijn dat op het doosje van de koffie ook aangegeven wordt hoe je moet mengen. Eigenlijk is het gehele gebruik eigenlijk heel simpel. Dan het eerste bakje lungo, opgevolgd door een cappuccino. De smaak van de koffie is echt uitstekend. Vooral de cappuccino en latte macchiato caramel zijn oprechte verwennerijtjes. De lungo als basisbakkie zeg maar is ook zeer lekker.
Thuis beschikken we al over een filterkoffieapparaat met bonenmaler, een senseo en tot onlangs een illy. Ik had nog niet eerder een Dolce Gusto geprobeerd maar de echte koffieliefhebber wordt m.i. wel goed bediend.
Na de eerste dagen valt me vooral de snelle opwarmtijd op. Je hoeft maar even heen en weer te lopen om een koffiekopje te pakken en hij is al voorverwarmd. Verder valt me op dat hij wel wat lang nalekt. Het lekbakje is daarvoor prima of je laat het kopje even staan. Het grote waterreservoir is ook fijn. Drink je met meerdere mensen tegelijk koffie dan heeft het zeker een meerwaarde.

Pluspunten

• Ruim assortiment
  • Lekkere koffie
  • snel opgewarmd

Minpunten

• Veel afval (cupjes)
  • Design hou je van of niet

g***********@h********** 29-10-2021

Mooi design,
Makkelijk bij te vullen reservoir.
Los klepje wat er wel eens afvalt.
Veel smaken qua koffie.
Touch toetsen wel soms wat lastig te bedienen.

Melisjem 28-10-2021

Snelle en lekkere koffie

Bij binnenkomst van het pakket dacht ik nog dat het een groot apparaat zou zijn, niets is minder waar. Qua design oogt de Dolce Gusto slank en modern.
Koffie maken is een eitje, cupje erin, aantal streepjes selecteren en je hebt een lekkere bak koffie. Fijn ook dat deze automatisch stopt! En je hebt de mogelijkheid om veel verschillende soorten koffie te proberen welke makkelijk verkrijgbaar is. Het enige kleine minpuntje wat ik kan bedenken is de prijs van de cups.

• Gebruiksgemak
  • Snel warm
  • Verschillende mogelijkheden in koffie
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Prijs cups

t********@g******** 28-10-2021

Zeer goed apparaat

Hier een tevreden gezin met allemaal koffiedrinkers. Wij hebben ook een bonenmaler en lege herbruikbare cups besteld en nu op deze manier dus verse koffie. Dat valt zo goed in de smaak.
De originele cups Lungo vinden wij ook heel erg lekker.
Ik vind het design prachtig. Alleen maar tevreden dus.

Pluspunten

• Herbruikbare cups te koop, beter voor milieu
  • Vele smaken

Romyc87 28-10-2021

Lekkere soorten koffies!

Ik heb de Dolce Gusto enkele weken in gebruik nu.
Inmiddels kan ik concluderen dat ik hem graag gebruik. Hij is zeer makkelijk in het gebruik en je kunt veel diverse soorten koffies maken. Dit vind ik wel erg leuk en als koffieliefhebber erg lekker.
Het is een mooi klein apparaat dat goed in de keuken past.
Enige nadeel is het afval die je hebt van de cups (milieuvriendelijk?) en het feit dat je de cups niet in de prullenbak kunt doen omdat ze nog water na lekken.

Echter, over het algemeen heb je voor deze prijs een mooi goed apparaat!

Pluspunten

• Veel variaties koffie
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• veel afval v cups
  • cups lekken in prullenbak

r**********@o********** 27-10-2021

Heerlijk en makkelijk apparaat

Benieuwd naar deze koffie, daarom wou ik graag testen.
Erg tevreden. Je hebt snel een heerlijk kopje koffie, zowel warm of koud. Hele makkelijke bediening.
Niet het mooiste apparaat maar ben wel erg tevreden!

Pluspunten

• Snel
  • Gemakkelijk

renmarvin 27-10-2021

wij vinden het een fijn product ook mooi model, heerlijke koffie en chocolade melk kunt je er in maken.
en het paneel, vinden wij super mooi. en de kleur. en maakt niet super veel lawaai, kortom wij kunnen er niet meer Zonder

Pluspunten

• mooi model
  • goede koffie
  • mooie kleur

k*******@h********** 27-10-2021
Bij het uitpakken van het product dacht ik meteen: Ziet er goed uit! Heel erg leuk design. Natuurlijk meteen na het reinigen een kopje koffie gezet. Dit gaat erg makkelijk met de capsules. Alles staat heel duidelijk beschreven.
Handig dat je verschillende soorten dranken kan zetten (koud & warm – verschillende smaken). Persoonlijk vind ik de smaak van de koffie wel even wennen. Wij hebben momenteel nog een bonenapparaat en die zet lekkerdere koffie. Maar misschien is dit een kwestie van wennen of andere merken proberen.

Het lekbakje is echt super! Deze kan je op verschillende standen zetten zodat kleine en grote maten kopjes eronder passen. Wij hebben de kleur zwart en die vind ik prima qua kleur. Pas goed in onze keuken. De touch screen bediening is erg handig en maakt het instellen nog makkelijker.

Zelf heb ik wel 1 groot nadeel ondervonden met de capsules. Helaas prikte het apparaat niet altijd een goed gaat in de capsule met tot gevolg dat het water en de koffie/melk er aan alle kanten uit kwam lopen. Tevens zijn de capsules natuurlijk niet erg milieuvriendelijk omdat ze voor veel afval zorgen. Er blijft ook nog lang water uitlopen, dus de vuilniszak wordt er erg vies van.

Wij blijven dus voorlopig maar bij een bonen koffieapparaat.

• Formaat waterreservoir
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Prikt niet altijd goede gaatjes in capsules

M***************@h********** 26-10-2021

Super apparaat. Echt een aanwinst in de keuken.

Ik ben blij verrast met deze dolce gusto.
Het apparaat heeft een mooi modern en strak design in een mooie kleur. Hierdoor past hij in alle soorten keukens. Bij ons staat hij in een eigen hoek op het aanrecht want dit apparaat mag gezien worden.

Qua gebruiksgemak ook een dikke plus. Het water is makkelijk bij te vullen en door bediening met touch makkelijk te bedienen en in de juiste sterkte in te stellen. Hij reageert prettig en niet on-/overgevoelig. Hij warmt snel op en is relatief stil in vergelijking tot oudere modellen maar schakelt ook wel weer snel uit!

Wat ik qua design ook een dikke plus vind is de ZWARTE stekker. Voorheen werden de apparaten met een rode stekker geleverd.

Ik lust geen gewone koffie maar ook voor mij is er genoeg keuze. Een latte machiatto, of heerlijke cappuccino, warme chocomel van Nesquick voor de kids en in de herfst maak je mij blij met een chai tea. Uiteraard kan je er gewoon koffie mee zetten of espresso, maar dit is niet aan mij besteed. Wel voor mijn man. Zo zie je maar, koffieproducten voor het hele gezin!

Mooi design, gebruiksgemak
Mooie kleur
Lekkere koffie
Touch werkt prima

s*******@g******** 26-10-2021

Mooi apparaat en veel keuze in koffie. Hier is de cortado favoriet. Het is wel belangrijk het waterreservoir goed te plaatsen anders ( je ziet niet direct of dit gelukt is) anders geen koffie.
Het model/kleur vind ik niet zo mooi daarom gaat dit apparaat ook retour na de testperiode. Maar voor heerlijke, snelle koffies een prima aanrader

Pluspunten

• Touchscreen
  • Lekkere koffir

Minpunten

• Duur
  • Dedign

Denice04 21-10-2021

Ik heb het apparaat nu zo een week in huis en ik kan niks anders zeggen dan een geweldige koffiemachine, prachtig design en makkelijk in gebruik.

Ik vind dat de Dolce Gusto snel is opgewarmd en daardoor kan ik vlug een bakkie koffie zetten in de ochtend als ik haast heb om de kinderen naar school te brengen.

Ik heb de cappuccino, latte maciatto en lungo koffie gedronken, maar de latte caramel is toch wel het lekkerst. Ik raad deze Dolce Gusto zeker aan aan mijn familie en vrienden.

• Snel klaar voor gebruik
  • Groter reservoir
  • Heerlijke koffie

Minpunten

• Geluid

Linger 21-10-2021

Mooi design, gebruiksvriendelijk, cups te plastic

Wat een mooi design van dit apparaat! Het is erg gebruiksvriendelijk en alles wijst voor zich. Het touchscreen is makkelijk te bedienen. Daarnaast is het ideaal dat je verschillende soorten koffie kunt kiezen.
Zelf vind ik de kwaliteit en smaak van de koffie niet echt goed. Het smaakt wat vlak en lijkt wat op de smaak van oploskoffie. De cappuccino is zoet, wat jammer is voor de mensen die liever geen suiker in de koffie hebben. Daarnaast is de hoeveelheid plastic waar de cups uit bestaan niet meer van deze tijd en niet echt milieubewust.
Al met al geen apparaat welke ik zelf zou houden. Maar mocht je graag makkelijk verschillende soorten koffie hebben en gemak en variatie belangrijker vinden dan kwaliteitskoffie, is dit een prima apparaat.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • gebruiksvriendelijk
  • veel variatie

Minpunten

• teveel plastic afval
  • de melk is gezoet
  • geen kwaliteitskoffie